Alla inlägg under december 2008

Av sandra - 31 december 2008 19:40

Hej hej..

Nu har det nya året börjat hos mej, 2009.. :)

Vi har varit nere på beachen hela kvällen och käkat grillbuffé..

Det var hur gott som helst, mums..

Jag har nog aldrig sett så mycket raketer samtidigt i hela mitt liv,,

vilket ös,, bomber utan dess like :)

När vi var där nere så tände jag en rislampa, jag ljuger inte om jag säger att det var typ 300 rislampor samtidigt i luften.. Hur häftigt som helst..


Ska sova nu, kl är faktiskt lite över två här :)

Glömde ju säga att jag klippt lugg (om ni missa de på bilden) hihihihi


Godnatt mina kära å gott nytt år på er

Sandra dee

Av sandra - 31 december 2008 03:14

Hej hej..

Igår var vi på en biltur ner till sydligaste stället på phuket,

Rawaii heter de, där var det riktigt fint.. :)

Vi satt som på ett litet litet berg när vi käkade och såg ut över havet å stranden..

Vattnet som kom från bergen och skulle ut i havet,

bildade en stor bäck som de var strömt i..

Olle sprang ner när vi ätit klart å badade..

Det var knappt så han orkade stå emot strömmen.. :)

När vi satt där uppe så kommer de nå riktigt sött må jag säga,, en hund bebis på tre, fyra veckor.. :)


Nej nu ska jag gå upp, (kl 9.20)

så vi hinner bada lite innan jag ska klippa mej.. :)

Skriver mera sen..


Puss puss

Av sandra - 29 december 2008 07:07

Hej hej..

Igår var vi och käkade pizza på Surin beach "Twin Brothers"..

Det var riktigt gott kan jag lova,, nästan som hemma fast annorlunda..

De har inte kommit på det där med sås och salad till ännu :)

När vi satt där å mumsade som bäst började det droppa lite uppifrån,, då satte vi oss under ett stort tält där de brukar ha massage på dagarna..

De som äger restaurangen började skratta och sen serverade de oss under där.. Men som tur va så slutade det å regna efter typ tre min..

En kille som heter Eddie kom och satte upp parasoller över oss när vi kom tillbaka till borden.. Det blev hur mysigt som helst.. :)


Idag när vi var på beachen,, började de ös regna,, å nu menar jag ös regn..

Jag har nog aldrig varit så dyngsur nånsin..

Fanns inget torrt nånstans.. :)

Sen började det att åska som bara den,, det mullrade och blixtra samtidigt typ,, men inte att förglömma,, värmen stannar kvar.. :)

Bilden ovan är innan det brakade löst..


xoxo sandra dee

Av sandra - 26 december 2008 11:09

Hej hej..

Idag är det fyra år sen min pappa miste sitt liv :(  

Fyra år,, jag fattar inte vart tiden tar vägen..

Maria frågade oss förut vad vi tror att pappa har gjort de här åren,, då säger världens bäste lillebror så här..

- Jag tror att pappa har spelat bingolotto.. :)

Imorse var vi i ett buddhistiskt tempel å blev välsignade av en Munk,, de var häftigt tycker jag..

Där tände jag även ett ljus för pappa..

Ikväll har vi varit på marknad,, vi har det varje fredag i kamala..

Där köpte jag tre linnen, en stor "sandra" tröja och en present till syster yster.. :)

Nu ska jag spela en omgång vänd tia med Olle och sen ska jag sova..

Natti natti på er..  


Kramar s




Av sandra - 25 december 2008 06:14

Hej hej..

Nu är det den tjugofemte dec igen.. Tiden går allt rysligt snabbt,, undrar vart den tar vägen??

Idag blev jag väckt vid tio (sent igår) å fick äta jul frukost.. Sill, skinka, ägg halvor, köttbullar, prinskorv, risgrynsgröt med mjölk, socker och kanel mm.. Det var hur gott som helst,, så jag fick lite jul mat iallafall.. :)

Idag har vi mulet ute,, men det gör inget,,

det är skönt att bara va också.. :)

Jag glömde ju å berätta värsta grejen.. :) Jag, Sandra Magnusson, har kört bil..      (å inte bara på våran gata)

Och inte att förglömma, bilen är höger styrd å de är vänster trafik.. hihihi

Men till allas stora förvåning,, gick det hur bra som helst.. :)

Så nu är jag en fullfjädrad trafikant i Thailand.. Heja sandra.. :)


XoXo sandra dee

Av sandra - 24 december 2008 11:10

Hej hej..

Idag är det julafton,, å vi har varit ute och åkt speedboat..

Vi stannade till vid två öar,, den ena va syster med på 2005,, Ko khai nokk..

Och den andra hette Rang yai island..

Vi snorklade och grejer,, men jag snorklade inget,, har ju gjort de några gånger nu :) (bortskämd) :)

På den första ön var det massor med fisk nära land,, lite läskigt,, som att befinna sej i ett akvarium.. :)

Ikväll ska vi äta på Ponds,, ingen jul mat tyvärr,, men men.. :(


God jul på er alla mina vänner :)


Puss puss å åter puss på er //sandra dee


Av sandra - 23 december 2008 03:57

Hej hej..

Igår va vi på Junkan, det där stora varuhuset jag skrev om..

Där hade de en vatten show, med stora fontäner..

Ganska häftigt faktiskt.. :)

Skriver mera sen..


puss kram Sandra dee

Av sandra - 21 december 2008 12:18

Hej hej..

Idag har vi varit på playan hela dagen,, varmt å skönt,,

både i havet och på land..

Tog lite massage på stranden,, riktigt skönt..:)

När vi låg där så tyckte de att jag hade så fula fötter så de tog fram "kniven" och karvade bort typ två storlekar.. :) Blev bra snyggt..

Idag ska vi grilla fläskfìle,, kostade typ tjugo svenska,, rätt stor..

BILLIGT:)

Tre dagar till julafton,, Olle är helt lyrisk:)


xoxo sandra dee

Ovido - Quiz & Flashcards